tisdag 10 juli 2012

1 år!

Idag är det ett år sedan "PerrasMotorNostalgi" såg dagens ljus. 1 135 inlägg och 65 800
besökare senare kan jag bara säga att det har varit ett fantastiskt roligt år! Tack alla därute som följer med och kommenterar!
Vad ska jag lägga in för bild? Det får bli en repris från mitt första inlägg. Jag på min fabriksnya Yamaha 125 AS-1 med registreringsnummer O 1464. Det är den 3 maj 1970 och jag fyller 16 år.

Tidstypiska Playboyskor med rågummisula...

Som bonusbild får ni här se Perra sommaren 1955.

Då är frågan om man ska fortsätta ett tag till? Ja, jag kör så länge jag själv tycker det är roligt! Det är en beroendeframkallande sysselsättning...

12 kommentarer:

  1. Tiden går fort när man har roligt! Du gör en stor kulturgärning och de täta uppdateringarna gör att det nästan alltid finns nya spännande bilder och berättelser att ta del av! Ser fram emot ett ännu trevligare andra år med Perras MotorNostalgi!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat, många intressanta inlägg, dagligen.

    SvaraRadera
  3. Tack för den utsökt delikata nostalgitekniska pyttipanna som serveras dagligen på Perras lästaurang. Är övertygad om att kocken har mycket intressat i skafferiet! Om du blivit beroende, så är det inget mot vad vi blivit. Svår abstinens skulle uppstå om du stänger syltan. Tack för alla kul perspektiv! Och SNÄLLA! Forstätt många år!
    Kollegan på spåret!

    SvaraRadera
  4. 1 år redan!
    Blir lite flashback när jag ser din bild på mc:n, det var nog 1970 som två grabbar i din ålder hade köpt var sin 125:a en Honda och en Yamaha. De körde runt i byn och stilade och varvade och vi som väntade/eller hade moppe tyckte det var coolt. :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt, och keep up the good work!!!
    Upptäckte din sida av en slump för någon vecka sedan, och satt timtal på nattkröken och läste. Numera ligger den högt uppe bland mina Favoriter.

    SvaraRadera
  6. Jag hänger med ett år till! =)

    SvaraRadera
  7. Grattis till det första året...

    SvaraRadera
  8. Alltid lika kul att läsa dina inlägg. Ibland långt och utförligt och ibland... en bild kan säga mer än 1000 ord. Hoppas att du fortsätter ett bra tag till!

    SvaraRadera
  9. KÖR BARA! Stefan

    SvaraRadera
  10. Tack för alla fina ord! Det värmer ett bloggarhjärta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis!!
      Stämmer in i alla ovan skrivna inlägg
      Lasse Bertlind

      Radera