torsdag 19 juli 2012

A som i A-traktor

På grund av mycket jobb nu så får det bli lite återbruk. Har visat denna bil(d) tidigare men jag tycker den tål att visas i repris. Detta är alltså mitt bidrag till bokstaven A hos Fotobrus.se och hans veckotema.


Det var min son som våren 2010 startade sitt bygge med en gammal Volvo 740 -87 som grund. Här har han kommit en bit på väg och det mesta av plåt och svets är klart.  


Det värsta har han dock framför sig, nämligen spackling och slipning. Det var många dagar, kvällar och t.o.m. nätter han tillbringade i garaget den sommaren...

På väg till billackeraren.


Färdiglackad.


Eftersom min son är en noggrann man, så lackades dörrar, huv mm separat.


Slutmontering och justering.


Nästan i mål! Han tyckte de stora LGF-trianglarna var för fula, så han satte dit en elegantare variant. Polisen hade en annan åsikt... ;-) 

9 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj - vilket jobb!
    Och vilket fantastiskt resultat, och dessutom i en tilltalande färg.

    Absolut en bil(d) värd att visa igen.

    SvaraRadera
  2. En "traktor" är ofta ett bra första objekt...

    SvaraRadera
  3. Otroligt bra gjort av din son, jag förstår att det ligger massor av arbetstimmar bakom, resultatet blev superbra!

    SvaraRadera
  4. En grymt snygg EPA han gjort. Gillar speciellt flakkonstruktionen.

    SvaraRadera
  5. vilket hantverk! det blev verkligen bra!

    SvaraRadera
  6. Hm, när jag ser dessa bilder bör jag lacka om min gamla 144:a. Men rosten måste lagas först. Fin bildserie.

    SvaraRadera
  7. Åhh, den påminner mig om en Amazon som en av mina kompisar renoverade när vi var unga. Den var oxå sååå fin!

    SvaraRadera
  8. Tack för alla positiva kommentarer! De är vidarebefordrade till min son.

    SvaraRadera