onsdag 18 juli 2012

T som i Traktor

Min dotter vilar sig en stund efter att ha gått runt på Kanalyran i Mellerud.
Mitt bidrag till bokstaven T hos Fotobrus.se och hans veckotema.


Det är minsann inga små Grållar man kör omkring med på åkrarna nu för tiden! Dottern gick på Nuntorps Naturbruksgymnasium och det första de gjorde var att ta traktorkort så de kunde köra sådana här bjässar.

En bild på en gammal trött Grålle som lägger huvudet lite på sned och drömmer sig tillbaka till en tid när han var kungen på åkrarna...

14 kommentarer:

  1. Grållen är ju som hämtad ur filmen "Cars", "Bilar" på svenska, med sin sneda uppsyn och strålkastaren som tittar bedjande på oss!

    SvaraRadera
  2. Now...we talking tractor!! ;) Fast jag föredrar nog Grållen ändå!

    SvaraRadera
  3. Charmen finns fortfarande hos gamle Grålle dock ;)

    SvaraRadera
  4. Ja här kan man se hur stora däcken är. Bra med jämförelse och en Grålle minsann om min gubbe önskar sig.

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen en rejäl traktor:s

    SvaraRadera
  6. Oj, oj, oj vilka stora saker! Grållen verkar vara mera lagom.

    SvaraRadera
  7. Där sitter hon fint! :)

    SvaraRadera
  8. Rejält hjul det där,men Grålle är nog min favorit också!

    SvaraRadera