söndag 4 november 2012

Hölass med Buster

Från familjealbumet. Perra kör hölass med en Volvo Buster. Bilden är från den lilla byn Skavbränna (bara två gårdar) ca 15 km öster om Föllinge i Jämtland. Här bodde våra kusiner och jag och brorsan var ofta här på somrarna. Vi körde traktor, byggde kojor och fiskade i Ottsjön. Det var även här Perra körde motorcykel för första gången. Vi hittade en gammal Husqvarna väl gömd på höskullen. Efter att vi fyllt ny bensin så startade den direkt! Det var en sk Svartqvarna med växelspak på tanken. Oj, vad vi körde på stubbåkrarna!


4 kommentarer:

  1. Tack Perra för grattishälsning!
    Å jag tycker det är fantastiskt att Häcken tog silvret. :) Heja Västsverige!

    SvaraRadera
  2. Men va UNDERBART! Surfade på "Föllinge och Skavbränna" m.m. och av en slump hittar jag detta! Oj vilka starka å fantastiska minnen... Jag va ju själv med i svängen där, dock lite senare än dig å Lasse, men minns alla fall mycket där ifrån redan från det att jag var i 4-årsåldern. Var där sedan varje sommarlov fram till mina sena tonår med pappa Gustav å mamma Valborg. Vi bodde på övervåningen minst tre veckor under varje industrisemester. Dina föräldrar kom ibland med tåg och jag å pappa hämtade dem då i Sikås, och ibland kom du upp på nån BMW. Ja, då så Perra, vet du nog vem jag är... Välkommen igen till det vackra Gagnef. Long time no see...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men hej min kusin! Jag försöker höra av mig nästa gång vi passerar Gagnef.

      Radera